Kochani, dzisiejszy tekst umieściłam w kategorii “blogowanie”, ale rady, które możecie przeczytać poniżej są uniwersalne i mogą być przydatne nie tylko dla blogerów, ale także wszystkich innych osób, w tym dla uczniów, studentów, a nawet kobiet, które zajmują się domem. Czy masz czasem wrażenie, że marnujesz swój czas, bo nie jesteś dość produktywny? Masz wrażenie, że praca zajmuje Ci mnóstwo czasu, ale tak naprawdę marnujesz swój czas, bo nie widać jej efektów? Jeżeli Twoja odpowiedź na któreś z poniższych pytań brzmi tak, to chyba najwyższy czas coś zmienić, żeby przestać marnować czas i stać się bardziej produktywnym. Poniżej znajdziesz osiem rad, dzięki którym dowiesz się, co robić, żeby się nie narobić, a mieć wszystko zrobione :-)

 

Jak przestać marnować czas i stać się bardziej produktywnym?

 

1. Ró to, co masz do zrobienia

Czy zdarza ci się, że ktoś pyta cię byś wykonał za niego pracę? Jeśli tak i jeżeli za każdym razem zgadasz się na te tak zwane “przyjacielskie prośby”, to bardzo źle. Wiesz czemu? Ponieważ możliwe, że przez to, że poświęcasz swój czas pracując za kogoś, nie dajesz rady zająć się twoimi własnymi obowiązkami.

Być może czasem ty też prosisz kogoś, by zrobił coś dla ciebie i nawet jeśli się zgodzą na twoją prośbę, najlepiej jeśli zrobiłbyś to sam. Czemu zatem obarczamy innych naszą pracą? Nie zgadzaj się na wykonywanie czyjejś pracy, nawet w swoim czasie wolnym; możesz przez godzinę bujać w obłokach, zamiast robić coś, czego nie chcesz.

 

2. Nie rób rzeczy, które mogą zaczekać

Często robimy coś “na zapas”. Wydaje się nam, że lepiej być gotowym na wszystko. Częściowo jest to prawda, ale przeważnie marnujemy w ten sposób swój cenny czas. Jeżeli chcesz zrobić coś, co nie jest pilne, to zastanów się dwa razu, zanim się za to zabierzesz i pomyśl, czy zamiast tej rzeczy nie powinieneś zrobić czegoś ważniejszego. Czasami warto też zatrzymać się na chwilę, pomarzyć i zastanowić się na spokojnie nad sobą.

 

3. Twórz krótkie listy zadań

Większość ludzi tworzy długie listy zadań do wykonania, które dokładnie pokazują co należy zrobić, ale ilość zadań jest zbyt duża, by kiedykolwiek zostały one wykonane. Takie listy sprawiają, że ludzie czują się przytłoczeni i zestresowani, bo niemożliwością jest wykonać wszystkie zapisane przez nich zadania w ciągu jednego dnia. Aby stać się bardziej produktywnym twórz krótkie listy zadań i zajmuj się tymi punktami, które nie mogą czekać.

 

4. Dowiedz się, czego chcesz

Ludzie sukcesu wiedzą, pragną. Nigdy nie marnują swojego życia na coś, czego nie lubią lub czym nie chcą się zajmować. Ludzie, którzy każdego dnia mają liczne obowiązki, nie mają czasu dla siebie i swojego szczęścia. Stopniowo zapominają dlaczego właściwie pracują i jaki mają w życiu cel. Ich życia są pełne zgryzot i rozczarowań. Robią to, czego nie chcą, a ilość niechcianej pracy jest tak ogromna, że nawet nie są w stanie ukończyć jej w terminie. Przestań robić rzeczy, których nie chcesz, zatrzymaj się i zastanów przez chwilę, jaki właściwie masz cel w życiu.

 

5. Nigdy się nie przepracowuj

Osoba, która jest zajęta od wczesnego poranka aż do późnej nocy jest ciągle wyczerpana i zestresowana. Ludzie są zajęci mnóstwem bezużytecznych drobiazgów, ale kiedy przychodzi czas na coś naprawdę ważnego, co przyczyni się do ich sukcesu – zwyczajnie nie mają siły. Zamiast tego, nie robią ięc nic. Myśl pozytywnie i bądź zawsze gotowy do działania, gdy przyjdzie najlepszy moment. Człowiek sukcesu to ten, który robi to, co powinien, a nie to, czego pragną inni.

 

6. Dbaj o zdrowie

Czy naprawdę możesz mieć dobre zdrowie pracując cały czas? Nie możesz. Każdy jest w czymś dobry i każdy może zostać profesjonalistą w jakiejś dziedzinie. Niestety tylko nieliczni zdają sobie z tego sprawie i robią to, co naprawdę kochają. Pomyśl o tym, co sprawia że jesteś szczęśliwy i rób to tak często, jak to tylko możliwe zamiast robić coś okropnego co szkodzi twojemu zdrowiu. Czujemy się świetnie tylko wtedy, kiedy robimy to, co kochamy.

 

7. Bądź mądry

Wszyscy z nas są mniej lub bardziej bystrzy, ale bez obrazy, tylko ludzie sukcesu są mądrzy. Jeśli pracujesz bez przerwy, nie masz ani jednej wolnej chwili na samorozwój. Nie tylko nie masz czasu na naukę, ale także nie możesz myśleć o swoim życiu. Twój mózg zmienia się się w maszynę niezdolną do tworzenia. Jedyne, co możesz robić, to utrzymywać swoją codzienną rutynę tak długo, jak to możliwe dopóki nie będziesz miał już więcej sił. Myślenie sprawia, że ludzi odnoszą sukces i są mądrzy. Jeżeli poświęcisz więcej czasu na rozmyślanie, to zaczniesz patrzeć na świat z innej perspektywy i zrozumiesz, co powinieneś robić, aby przestać marnować czas i stać się bardziej produktywnym. Dla każdego człowieka będzie to coś innego, więc nie możesz pytać innych, czego potrzebujesz, aby osiągnąć swój cel. Tylko ty to wiesz, więc pozwól to sobie powiedzieć. Słuchaj siebie z większą niż dotąd uwagą!

 

8. Bądź spokojny i myśl pozytywnie

Przepracowanie prowadzi do stresu, niepokoju i depresji. Ludzie, którzy pracują zbyt wiele cierpią z powodu robienia niechcianych rzeczy i zazwyczaj mają słabe zdrowie. Nienawidzą tych, którym powodzi się lepiej. Ludzie, którzy odnieśli sukces nie doświadczają tych wszystkich negatywnych emocji. Dlaczego? Ponieważ nie przepracowują się, mają więcej wolnego czasu i czują się szczęśliwi. Przestań na moment robić cokolwiek, odpocznij i pozbądź się negatywnych emocji, które masz z powodu olbrzymiej ilości pracy.

 

Przeważnie robimy więcej rzeczy niż powinniśmy, a przed osiągnięciem sukcesu wstrzymują nas jakieś bezużyteczne czynności. Troszczymy się o rzeczy, o które nie powinniśmy i tracimy z oczu to, co ważne.

Nie powinieneś mieć pracy, której nienawidzisz, ona tylko niszczy twój prawdziwy potencjał i sprawia, że czujesz się nieszczęśliwy. Rób to, co musisz robisz, i odmawiaj wykonania zadań, których nie chcesz ukończyć.