Opublikowanie na blogu mojego całodziennego jadłospisu planowałam już od dawna, ale jakoś ciągle odkładałam ten wpis na później. Kiedy Bakoma zaproponowała mi, abym pokazała swoim czytelnikom przykładowy przepis z Jogurtem Naturalnym Gęstym, uznałam, że jest to idealna okazja, by w końcu to zrobić. Dzisiaj pokażę wam moje propozycje na śniadanie, obiad i kolację. Składnikiem każdej z nic będzie Jogurt Naturalny Gęsty Bakoma. Dlaczego akurat ten konkretny jogurt? Bo to jedyny jogurt na rynku, który jest naprawdę bardzo gęsty, dzięki czemu idealnie nadaje się sosów, zup, sałatek, surówek i deserów. Nie ścieka na dno naczynia, nie wycieka i nie zamienia się w wodę. Jego konsystencja sprawia, że sprawdza się nie tylko w kuchni, ale o tym na końcu…

Odkąd zaczęłam regularnie ćwiczyć, zwracam większą uwagę na to, co jem, jednak nie liczę kalorii i nigdy nie chodzę głodna. Bynajmniej! Jem sporo, niekoniecznie często (jako mama dwójki chłopców nie zawsze mam czas na 5 posiłków dziennie), ale zdrowo i co ważne – smacznie. Z doświadczenia swojego i moich koleżanek wiem, że drakońskie diety to katorga, a ich rezultaty, mimo iż bywają błyskawiczne, to zazwyczaj nie utrzymują się na długo. Dlatego kochane i kochani, nie odmawiajcie sobie przyjemności jaką jest smaczne jedzenie, jedzcie do syta, ale starajcie się, żeby to, co jecie było zdrowe i dało wam jak najwięcej składników odżywczych.

 

 

Zdrowy jadłospis – 3 najważniejsze zasady

I. Używaj mniej kalorycznych i zdrowszych zamienników, na przykład jogurtu zamiast śmietany, stewii zamiast cukru, oleju kokosowego zamiast margaryny, wybieraj produkty pełnoziarniste.

II. Staraj się, aby każdy posiłek zawierał sporą porcję warzyw lub owoców.

III. Unikaj przetworzonego jedzenia i jak najczęściej samodzielnie przygotowuj jedzenie.

 

 

Śniadanie

Jogurtowy pudding z chia z owocami

Składniki:

– Jogurt Naturalny Gęsty Bakoma 340g

– 2 płaskie łyżki nasion chia

– łyżka jagód goji

– 1 banan

– łyżka wiórków kokosowych

– opcjonalnie: cynamon do smaku, stewia

jogurt bakoma

 

Wykonanie:

Przygotowanie puddingu z chia najlepiej rozpocząć dzień wcześniej, aby dać nasionkom czas na napęcznienie. Do jogurtu dodaj 2 łyżki nasion chia, bardzo dokładnie wymieszaj i odstaw na całą noc do lodówki. Rano dodaj do jogurtu płatki kukurydziane, banana pokrojonego w plasterki, suszone jagody jogi i pyszne śniadanie gotowe! Jeżeli do jego przyrządzenia użyjesz Jogurtu Bakoma Naturalnego Gęstego, to pudding będzie naprawdę gęsty i sycący, ale równocześnie niskokaloryczny, bo jogurt ten ma zaledwie 49 kalorii w 100g.

Pudding z chia uwielbiam za to, że czuję się po nim lekko, mimo iż aż do obiadu jestem najedzona do syta. Przygotowuję go na wiele sposobów dodając różne owoce i dodatki, na przykład mango, borówki, truskawki, suszone daktyle, nerkowce, cynamon, wanilię. Opcji jest mnóstwo! Jeżeli lubisz mocno słodki smak, to dodaj do niego odrobinę stewii lub inny zamiennik cukru.

zdrowe śniadanie

pudding chia z jogurtem

Obiad

Makaron ze szpinakiem i pomidorami

 

Składniki (porcja dla 2 dorosłych i 2 dzieci):

– 400g makaronu razowego

– 250g pieczarek

– jogurt Bakoma Naturalny Gęsty

– puszka pomidorów krojonych z puszki lub 4 świeże pomidory

– 200g mrożonego szpinaku

– 1 cebula

– 2 ząbki czosnku

– łyżka ziaren słonecznika

– łyżka oliwy z oliwek

– przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka i ostra

makaron ze szpinakiem i pomidorami

bakoma jogurt naturalny gęsty

 

Wykonanie:

Makaron ugotuj w osolonej wodzie. Posiekaj cebulkę i podsmaż ją na oliwie z oliwek, dodaj 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę. Kiedy cebula się zeszkli, dodaj pieczarki i smaż je przez kilka minut. Następnie dodaj mrożony szpinak i krojone pomidory z puszki. Oczywiście w sezonie lepiej jest użyć świeżych pomidorów, sparzonych i obranych ze skórki, ale obecnie ciężko znaleźć w sklepie smaczne pomidory, więc zastępuję je tymi z puszki. Kiedy woda z pomidorów odparuje, dodaj trzy kopiaste łyżki Jogurtu Naturalnego Gęstego Bakoma. Jest on naprawdę bardzo gęsty, dzięki czemu nie trzeba go długo odparowywać, a danie nie ma wodnistej konsystencji. Po około 2 minutach danie jest gotowe. Podawaj je posypane suszonymi ziarnami słonecznika.

makaron ze szpinakiem

zdrowy obiad

 

Kolacja

Sałatka z sałaty lodowej i kapusty pekińskiej

 

Składniki:

– 1/4 sałaty lodowej

– kawałek kapusty pekińskiej

– 200g pomidorków koktajlowych

– 1 mała, młoda cukinia

– kilkanaście oliwek

– kilka suszonych pomidorów

– 100g sera typu feta

– jogurt Bakoma Naturalny Gęsty 150g

– sól, pieprz, ulubione przyprawy

– opcjonalnie: mała czerwona cebula

 

jogurt naturalny bakoma

sałatka z jogurtem

 

Wykonanie:

Sałatę lodową pokój na dość duże kawałki, a kapustę pekińską na odrobinę mniejsze. Pomidorki przekrój na pół, a cukinię i ser feta pokrój w kostkę. Oliwki i pomidory pokrój w plasterki. Drobno posiekaj cebulę. Wymieszaj składniki i dopraw do smaku solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami (ja dodaję paprykę słodką i ostrą oraz odrobinę curry). Przed podaniem dodaj do sałatki kilka łyżek gęstego Jogurtu Naturalnego Bakoma. Bardzo lubię dodawać go do sałatek i surówek, ponieważ dzięki swojej konsystencji nie spływa na dno miski, tylko idealnie komponuje się ze składnikami dania.

bakoma jogurt naturalny

zdrowa kolacja

 

Jogurt Bakoma Naturalny Gęsty – niezastąpiony nie tylko w kuchni!

Na początku tego wpisu wspomniałam wam, że jogurt Bakoma jest niezastąpiony nie tylko w kuchni. Otóż każda z nas może przygotować sobie na jego bazie maseczkę o działaniu nawilżającym, wygładzającym i rozświetlającym. Dzięki unikalnej konsystencji jogurtu maseczka jest gotowa do użycia od razu po przygotowaniu i możemy mieć pewność, że kiedy nałożymy ją na twarz i dekolt, jogurt nie będzie nam spływał na boki.

Do jej przygotowania potrzebujecie jedynie 1 łyżkę płatków owsianych, 1 łyżkę jogurtu i 1 łyżeczka miodu. Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać, nałożyć na twarz, szyję i dekolt, a po 15 minutach dokładnie zmyć letnią wodą.

Na koniec życzę wam smacznego oraz miłego testowania maseczki!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz