Wielu ludzi uważa, że wiosna to najlepsza i najpiękniejsza pora roku. Lubią obserwować, jak natura budzi się do życia po długiej, mroźnej zimie. Ten naturalny proces jest niebywale piękny, ale może mieć zarówno pozytywny jak i negatywny wpływ na psychiczny i fizyczny dobrobyt człowieka. Zauważasz jakieś zmiany zachodzące w swoim ciele podczas pierwszych dwóch miesięcy wiosny? Szczerze mówiąc, ja już zauważyłam okropne uczucie zmęczenia i znużenia, które sprawia, że nic mi się nie chce. Wielu moich znajomych twierdzi, że dotyczą ich podobne objawy.

Dzisiaj chciałabym przekonać cię, że przesilenie wiosenne to nie symptom nieuleczalnej choroby, ale znak, że twoje ciało mierzy się z poważną fizjologiczną przemianą. Niesamowicie ważne jest kompleksowe potraktowanie tego problemu. Da ci to szansę na uniknięcie potencjalnych chorób i pobudzi w naturalny sposób twój system immunologiczny. Dzisiaj, przesilenie wiosenne już nie stanowi dla mnie problemu, bo naprawdę wiem, co robić, żeby w krótkim czasie wrócić na właściwe tory. Mam nadzieję, że poniższe porady przydadzą cię także tobie.

Przesilenie wiosenne

Jak sobie z nim radzić?

 

1. Zwolnij

Dzisiejsi ludzie sukcesu mają tendencję do prowadzenia niesamowicie produktywnego i aktywnego życia. Zazwyczaj wykorzystują każdą możliwą okazję, by poszerzać swoje horyzonty, osiągać założone cele i zarabiać więcej pieniędzy. Nigdy nie są wystarczająco dobrzy.

Jeśli wolisz zawsze mówić „tak” zamiast odmawiać, zapamiętaj że początkowo pozytywny i pozornie nieszkodliwy nawyk może wykończyć twoje ciało i sprawić, że będziesz zmęczona w okresie przesilenia wiosennego. Czasem musisz powiedzieć „nie” bez poczucia winy. Jestem pewna, że wszyscy rozsądni ludzie wiedzą, że nikt nie jest im winien niczego. Jeśli czujesz się osłabiona, powinnaś tymczasowo unikać wszelkich przeciążeń i stresujących sytuacji.

 

2. Przeprogramuj swój umysł

Dowiedziono naukowo, że ludzki umysł może albo intensyfikować ból albo przynosić ulgę. Wszystko zależy od twojego nastawienia i naturalnej zdolności do radzenia sobie z trudnościami. Kiedy skupiasz się na poczuciu zmęczenia, automatycznie powołujesz do życia negatywne, obsesyjne myśli, przez które twoja nadaktywna wyobraźnia ma zły wpływ na samopoczucie. Ludzie o hipochondrycznej konstrukcji umysłu powinni zawsze trzymać się z daleka od tych obsesyjnych myśli.

Uważaj na autosugestię – to potężna broń, która może budować i burzyć wewnętrzne ściany, leczyć lub zabić. Optymistyczne postrzeganie świata jest najlepszą pigułką na wszystko. Napełnij głowę dobrymi myślami o lecie podczas tego przejściowego okresu. Obiecaj sobie, że szybko ci się poprawi i staniesz się osobą aktywną i odnoszącą sukcesy.

 

3. Zdrowie odżywianie

Następnym ważnym krokiem w twojej walce przeciwko przesileniu wiosennemu jest zdrowe odżywianie. W wielu przypadkach, brak witamin i złe odżywianie są główną przyczyną chronicznego zmęczenia w środku wiosny. Jeśli naprawdę chcesz szybko ruszyć z tego martwego punktu, powinnaś postarać się by odnowić rezerwy witamin i minerałów w  twoim organizmie. Szybkim i skutecznym sposobem będzie regularne jedzenie świeżych warzyw, owoców i owsianki na śniadanie. Zielone koktajle to także zdrowa opcja.

Niektórzy ludzie mają zwyczaj dodawania do swoje diety różnorodnych suplementów. Osobiście wolę używać naturalnych sposobów na walkę z przesileniem wiosennym. Naturalne pożywienie jest bardziej użyteczne, skuteczne i nie może ci zaszkodzić.

Dodatkowo, powinnaś pić dużo wody, by pozbyć się z ciała toksyn nagromadzonych w okresie zimowym. 6-8 szklanek wystarczy, by twoje ciało pozostało nawilżone.

 

4. Odpręż się

Jeden z moich znajomych mówi, że picie drinków energetycznych pomaga mu pozostać aktywnym przez cały dzień. Nie uważam, aby to był dobry pomysł. Napoje energetyczne przeciążają i uszkadzają już osłabiony i wykończony organizm. Jak wspomniałam wcześniej, lepiej jest korzystać z naturalnych metod relaksacji, bo tylko ona postawi na nogi i odświeży twoje ciało wiosną.

Kiedy jestem zmęczona i wykończona, wolę zrobić sobie przerwę i poświęcić ten czas na relaksację. Przynajmniej 30 minut każdego dnia staram się odpocząć od negatywnych myśli, ludzi, przepływu informacji i innych rzeczy, które nie pozwalają mi zaczerpnąć głębokiego oddechu i po prostu poczuć się dobrze. Automasaż też działa świetnie i jest nic cię nie kosztującą techniką, która poprawia krążenie krwi w twoich kończynach i tonizuje całe ciało.

 

5. Więcej tlenu

Wielu specjalistów medycyny wschodniej twierdzi z przekonaniem, że brak świeżego powietrza jest jedną z głównych przyczyn syndromu chronicznego zmęczenia. Zimą, wielu ludzi, szczególnie pracowników biurowych, spędza większość swojego czasu w dusznych i tłocznych pomieszczeniach bez zdawania sobie sprawy, że to ciepło i komfort niekoniecznie przekłada się na ich zdrowie. Kiedy spędzasz zbyt wiele czasu w źle wentylowanych pomieszczeniach, wzrasta ilość kwasu węglowego w twojej krwi. W rezultacie, brak tlenu w ciele prowadzi do uczucia zmęczenia i innych nieprzyjemnych symptomów. Ważne jest, by spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu, by przywrócić równowagę tlenową w twoim organizmie i napełnić mięśnie energią. Jeśli nie masz możliwości, by stosować się do tej prostej rady, powinnaś przynajmniej wietrzyć regularnie pokój i znaleźć czas na praktykowanie głębokiego oddychania.

 

6. Ruch to życie

Co by nie mówić – to aktywność fizyczna zawsze jest najlepszym lekarzem. Mogę stwierdzić, że im więcej ćwiczeń wykonuję, tym lepiej się czuję. Ten skuteczny i naturalny sposób na przyspieszenie twojego metabolizmu i podniesienie ciśnienia krwi jest dostępny dla każdego. Ludzie cierpiący z powodu zmęczenia powinni pamiętać, że umiarkowana aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Na początku wcale nie musisz ćwiczyć intensywnie. Z czasem, krok za krokiem, będziesz w stanie wybierać bardziej skomplikowane i żywiołowe ćwiczenia. Niech trening stanie się twoim nawykiem, a będziesz się czuć najzdrowszą i najszczęśliwsza osobą na świecie.

 

7. Wysypiaj się

Często ludzie mówią, że droga do sukcesu jest trudna i raczej nie usłana różami. Musisz coś poświęcić, by osiągnąć pożądany rezultat. Zgadzam się z tym twierdzeniem, ale wierzę, że zdrowie jest priorytetem dla każdego człowieka. Nie powinno się poświęcać snu dla dobra pracy, nauki czy celów innych ludzi. Brak snu może odbić się na twoim całościowym funkcjonowaniu. Jeśli dokuczają ci zaburzenia snu, powinieneś skoncentrować się na technikach relaksacyjnych zanim położysz się do łóżka. Jestem pewna, że pomogą ci przezwyciężyć przesilenie wiosenne i poprawią jakość twojego snu.

 

Przesilenie wiosenne i związane z nim gorsze samopoczucie to powszechny problem ludzi na całym świecie. Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł ci znaleźć najlepsze rozwiązanie go problemu. Musisz uzbroi się w cierpliwość, bo efektywna terapia przesilenia wiosennego wymaga twojej dyscypliny. Doświadczyłaś kiedyś tego uczucia wiosną? Jakie inne sposoby na zmęczenie znasz? Podziel się nimi z nami!