Zaledwie kilka dni temu pisałam o tym, jak się zmotywować i przestać odkładać na później ćwiczenia, zdrowe odżywianie i picie odpowiedniej ilości wody, a już dziś wracam do was z kolejnym wpisem motywacyjnym. Opowiem wam o tym, dlaczego dobre pomysły trzeba realizować od razu, a na koniec pokażę wam coś specjalnego – 12 prostych ćwiczeń z butelką wody Nałęczowianka.

 

Każdy z nas od czasu do czasu wpada na jakiś pomysł, który chciałby zrealizować. Zaraz za nim przychodzą ekscytacja oraz motywacja. I nic w tym dziwnego. Ludzie czują się uskrzydleni i mogliby przenosić góry dzięki energii, jaką dostają po tym, jak przyjdzie im do głowy ten genialny! Jednak w praktyce okazuje się, że niewiele pomysłów doczeka się realizacji. Niedawno rozpoczęliśmy nowy rok. Wiele osób co roku spisuje listę postanowień noworocznych i obiecuje sobie, że od 1 stycznia zacznie ćwiczyć, zdrowo jeść lub rzuci palenie. Pomysłów bywa całe mnóstwo, jednak w rezultacie niewiele z nich jest realizowanych. Dlaczego? Już tłumaczę, bo mam na to swoją teorię!

 

Swoje pomysły zrealizuj natychmiast

To, że wiele pomysłów nie doczekało się wykonania, nie wynika z tego, że były one słabe, niezbyt dobre czy niewłaściwe. Nie doczekały się realizacji ponieważ, nie nastąpiło pójście za instynktem i rozpoczęcie działania w momencie, kiedy pojawił się impuls do działania. Ekscytację oraz motywację warto wykorzystać wtedy, kiedy się pojawiają. Jednak to, co zazwyczaj następuje w takich sytuacjach, to największa bolączka ludzkości, jeśli chodzi o niezrealizowane plany, a jest to oczywiście odkładanie terminu ich wykonania „na później”. I naprawdę nie ważne, czy jest to czas po nowym roku, czy bliżej nieokreślony termin. Zbyt długie myślenie oraz zastanawianie się nad sensem całego przedsięwzięcia nie wychodzi nikomu na dobre. Najczęściej dochodzi do sytuacji, w której pomysły umierają bądź zostają zepchnięte na dalszy plan – przyćmione przez wątpliwości, strach i lęki. Tak właśnie można pogrzebać własne marzenia i szanse na sukces.

Czy zdarzyło ci się wpaść na super pomysł, albo coś zainteresowało cię tak bardzo, że postanowiłeś, że choćby nie wiadomo co zaczniesz to robić, a jednak i tak nigdy tego nie zrealizowałeś? Dlaczego tak się stało? Zapewne pojawiło się zbyt dużo myśli, które sprawiały, że wewnątrz ciebie zaczęły rodzić się napięcia i konflikty. Być może zacząłeś się zastanawiać: robić to czy nie robić i jaki jest tego sens? Jak to będzie? Co powiedzą na to inni? Robię dobrze czy źle? Po zbyt długim myśleniu i natłoku przeróżnych wyobrażeń często zaczyna pojawiać się strach i zwątpienie we wszystkie idee. Pomysły schodzą na dalszy plan zastąpione niepotrzebnym zastanawianiem się nad ich sensem. Ekscytacja i motywacja zostają zagłuszone przez twój wewnętrzny dialog. To się właśnie dzieje, kiedy zwleka się z realizacją własnych pomysłów. W ten sposób umierają też tysiące idei.

 

Jeśli masz pomysły, to nie zwlekaj, tylko działaj

Teraz przyjrzyj się zgoła innej sytuacji. Kiedy pojawiają się pomysły, a ty rozpocząłeś ich realizację natychmiast, od zaraz – to co się działo? Nie było żadnego konfliktu wewnętrznego i zbyt długiego myślenia. Czułeś się jak napędzany jakimś niewidzialnym paliwem i działałeś, zostawiając wątpliwości daleko z tyłu. Nie zastanawiałeś się nawet, czy jest to właściwe, czy też nie. Po prostu robiłeś to. Dążyłeś do tego, by osiągnąć cel. Jak się czułeś? Odpowiedź jest oczywista. Fantastycznie. No i zapewne osiągnąłeś też sukces – zrealizowałeś własny cel, pomysł, postanowienie. Satysfakcja jest bezcenna!

Kiedy pojawią się w twojej głowie jakieś myśli i idee, to działaj niezwłocznie. Przypomnij sobie tylko, co działo się, kiedy zwlekałeś kiedyś z wykonaniem jakiegoś pomysłu, a co wydarzyło się, kiedy nie odraczałeś działania w nieskończoność. To będzie jak zimny prysznic. Pozbędziesz się wątpliwości co do tego, czy postępujesz właściwie. Masz pomysły? To nie czekaj z nimi na właściwy moment, żeby je urzeczywistnić. Właściwy moment jest właśnie teraz.

 

Ćwiczenia z butelką wody

Teraz, kiedy wiesz już, że nie warto odkładać pomysłów i postanowień na później, chciałabym zaprosić cię do wykonania kilku ćwiczeń z butelkami. Zmiana trybu życia na bardziej aktywny to zawsze dobry pomysł. Nigdy nie odkładaj takich postanowień na później – na kolejny tydzień, miesiąc, rok. Ćwiczenia są bardzo proste i nie zajmą ci dużo czasu, więc możesz je wykonać nawet w tej chwili. Podejrzewam, że butelkę wody masz w domu, więc bez wymówek! Ćwiczenia z obciążeniem urozmaicają trening, ale nie musisz od razu kupować całego zestawu hantli. Jeden litr wody waży kilogram, a w sklepach znajdziesz butelki Nałęczowianki o pojemności 0.5, 0.75, 1 oraz 1.5 litra, więc łatwo będzie ci dobrać idealne obciążenie. Dodatkowo butelki tej wody mają bardzo wygodne przewężenie, dzięki któremu łatwo będzie ci je trzymać w dłoni.

Ćwiczenia zacznij od wykonania 1-2 serii po 12 powtórzeń. Z czasem możesz zwiększać ilość serii i powtórzeń.

 

1. Ćwiczenie na bicepsy

Stań w lekkim rozkroku, chwyć butelki w obie ręce i podnoś je naprzemiennie zginając ręce w łokciach.

cwiczenie-z-butelka-na-biceps-1 cwiczenie-z-butelka-na-biceps-2

 

2. Przysiady

Aby zwykłe przysiady były jeszcze bardziej skutecznej, rób je z obciążeniem. Dwie butelki wody trzymaj przed sobą i wykonuj przysiady tak jak zwykle, a na pewno szybciej zauważysz pozytywne zmiany w wyglądzie twoich nóg i pośladków.

przysiady-z-butelka-1 przysiady-z-butelka-2

 

3. Przysiady z ćwiczeniem tricepsów

Wykonując to ćwiczenie rzeźbisz aż trzy partie ciała: nogi, pupę oraz ramiona. Trzymaj butelkę nad głową. Nogi powinny być w rozkroku na szerokość bioder. Schodząc do przysiadu powoli opuszczaj butelki za głowę, a wracając do pozycji stojącej, wyciągnij ręce nad głowę tak jak na drugim zdjęciu.

przysiady-z-cwiczeniem-tricepsow-1przysiady-z-cwiczeniem-tricepsow-2

 

4. Wykrok wraz z ćwiczeniem ramion

Te wykroki wysmuklą twoje ramiona i zaokrąglą pupę. Wraz z wykrokiem podnoś ręce na głowę. Staraj się, aby noga, na której się opierasz, stworzyła kąt 90 stopni.

wykrok-z-cwiczeniem-ramion-1 wykrok-z-cwiczeniem-ramion-2

 

5. Ćwiczenie na brzuch, wzmocnienie kręgosłupa oraz ramiona

Weź do każdej ręki butelkę, połóż się na podłodze i zegnij ramiona w łokciach. Unieś nogi i ramiona równocześnie, a następnie postaraj się wytrzymać kilka sekund w tej pozycji. Jeżeli na początku będzie ci zbyt ciężko, to zegnij nogi w kolanach. Możesz również odbić się lekko nogami od ziemi.

cwiczenie-z-butelkami-1 cwiczenie-z-butelkami-2

 

6. Unoszenie butelki wody stopami

Usiądź na podłodze i złap stopami butelkę wody. Zegnij lekko nogi w kolanach, podeprzyj się rękoma i staraj się podnosić butelkę tak, aby czuć pracę mięśni brzucha.

brzuszki-z-butelka-wody-1 brzuszki-z-butelka-wody-2

 

7. Skręty tułowia

Usiądź na podłodze, chwyć butelkę w dłonie i unieś lekko zgięte nogi. Przekładaj butelkę z prawej strony ciała na lewą trzymając nogi cały czas w powietrzu.

skrety-tulowia-z-butelka-1 skrety-tulowia-z-butelka-2

 

8. Ćwiczenie na mięśnie skośne brzucha

Stań prosto z butelką w dłoni i powoli wykonuj skłony tułowia w bok. Drugą ręką możesz chwycić się pod bok lub trzymać ją w górze za głową. Po wykonaniu jednej serii powtórz ćwiczenie z butelką w drugiej ręce.

cwiczenie-na-miesnie-skosne-brzucha-1 cwiczenie-na-miesnie-skosne-brzucha-2

 

9. Ćwiczenie na łydki

Jest to bardzo proste ćwiczenie, które polega na stawaniu na palcach i powolnym opadaniu na całą stopę. Aby zwiększyć obciążenie możesz spróbować robić to na jednej nodze, a następnie na drugiej.

cwiczenie-na-lydki

 

10. Ćwiczenie na barki

Kolejne ćwiczenie, które nada kształtu i smukłości twoim ramionom oraz zaokrągli barki. Stań w lekkim rozkroku, trzymaj butelki w obu dłoniach. Unieś wyprostowane ręce, a następnie powoli opuść je w dół.

cwiczenie-na-barki-1 cwiczenie-na-barki-2

 

11. Ćwiczenie na ładny biust

Oczywiście do jego wykonania nie potrzebujesz ławeczki. Wystarczy ci podłoga w domu, łóżko lub rozłożona kanapa. Połóż się i chwyć butelki w obie dłonie. Trzymaj tak jak na zdjęciu, a następnie unieś nad klatką piersiową. Powróć do pozycji wyjściowej.

cwiczenie-na-ladny-biust-1 cwiczenie-na-ladny-biust-2

 

12. Ćwiczenie na plecy

Stań z ugiętymi w kolanach nogami, pochyl się do przodu i lekko wypnij pupę. Butelki trzymaj w obu rękach, a następne powoli unoś je pilnując, aby łokcie były blisko tułowia. Wróć do pozycji wyjściowej.

cwiczenie-na-plecy-1 cwiczenie-na-plecy-2

 

Nie jestem profesjonalistką ani trenerką, ale ćwiczenia, które sama wymyśliłam i ci dziś pokazałam są świetnym sposobem na to, aby zacząć się ruszać i zadbać o siebie, kondycję i samopoczucie. Do wykonana takiego treningu nie potrzebujesz sportowych butów, rękawiczek czy ciężarów. Wystarczą ci jedynie dwie butelki wody i odrobina motywacji. Po co więc odkładać ćwiczenia na późnej? Zacznij już teraz i Zrób to Nał!

PS Podczas treningu i w ciągu dnia nie zapomnij o regularnym piciu wody! Zima i chłodne dni sprawiają, że nie czujesz pragnienia, nie oznacza to, że zapotrzebowanie twojego organizmu na wodę jest mniejsze! Może taki sposób pomoże ci o niej pamiętać? 😉

woda mineralna nałęczowianka