Szukasz szybkiego sposobu na podniesienie własnej produktywności i dorzucenie kilku godzin do 24 godzinnej doby? Jeżeli tak, to świetnie trafiłeś, bo mam dla ciebie kilka prostych wskazówek które działają cuda i mam nadzieję, że pomogą także tobie. Jeśli masz mnóstwo ważnych zadań do ukończenia i z niczym się nie wyrabiasz, czas nauczyć się pracować skuteczniej. Jeżeli nauczysz się być bardziej produktywnym, możesz skończyć więcej zadań i mieć wolne w czasie pracy. Dwa miesiące temu pisałam o tym, jak przestać marnować czas, a dzisiaj zachęcam Was do przeczytania kilku rad na temat produktywności.
Jak być bardziej produktywnym w pracy?
1. Ustal priorytety w pracy
Kiedy masz do ukończenia wiele ważnych zadać, możesz nie wiedzieć od czego zacząć. Być może spędzasz mnóstwo czasu na zastanawianiu się, co zrobić najpierw i kończysz nie robiąc nic. Postaraj się ustalić priorytety wśród swoich obowiązków, by podnieść własną produktywność. Najpierw skończ bardziej pilne zadania, a następnie zabierz się za te mniej ważne.
2. Skup się własnej pracy
Nie przyjmuj na siebie zbyt wielu obowiązków, szczególnie jeśli czujesz się przytłoczony i zestresowany. Skup się własnej pracy i nie bój się powiedzieć „nie” szefowi i współpracownikom. Jeśli to możliwe, deleguj zadania lub skończ je następnego dnia. Kiedy jesteś przytłoczony pracą, popełniasz więcej błędów i zawodzisz w ważnych projektach.
3. Zorganizuj swoje biurko
Najłatwiejszym sposobem, by podnieść swoją produktywność jest zorganizowanie własnej przestrzeni pracy. Jeśli na twoim biurku panuje chaos, będzie ci ciężko znaleźć właściwe notatki. Spędzisz mnóstwo czasu szukając ich i nie starczy ci czasu na zakończenie w terminie powierzonych ci zadań. Posprzątaj swoje biurko, by zaoszczędzić czas i pracować efektywniej.
4. Unikaj rozpraszaczy
Internet i sieci społecznościowe to ogromne dystraktory pracy naszych czasów. Wiem, że ciężko się od nich oderwać, kiedy jesteś w pracy, ale być może tracisz na social media zbyt wiele czasu, zamiast skupić się na pracy. Możesz chcieć tylko rzucić okiem na Twittera i Facebooka, ale zanim się zorientujesz, minie godzina. Pamiętaj, dostajesz wynagrodzenie za dobrą pracę, nie za przeglądanie portali społecznościowych. Unikaj też gadatliwych współpracowników przez których ciężko jest ci skupić się na pracy.
5. Rób sobie krótkie przerwy
Kiedy masz do wykonania wiele zadań, pewnie nawet nie myślisz o przerwach. Nie będziesz jednak produktywny, jeśli czujesz się zmęczony. Rozważ kilka krótkich przerw w ciągu dnia albo zdrzemnij się na chwilę – poczujesz się odświeżony i dużo bardziej skupiony i uważny. Pomoże ci to ukończyć w terminie więcej zadań i zapobiegnie pomyłkom. Staraj się nie jeść przy biurku – lepiej znaleźć inne, bardziej odpowiednie miejsce na obiad lub drugie śniadanie.
6. Planuj
Jeśli zazwyczaj pracuje ci się lepiej rano, to zaplanuj najtrudniejsze zadania właśnie na wczesne godziny dnia. W ten sposób, po drugim śniadaniu będziesz pracował nad łatwiejszymi projektami, nie martwiąc się, że przed wyjściem do domu zostało ci do zrobienia coś trudnego.
7. Przestań ciągle sprawdzać pocztę
Jeśli nie czekasz na ważną wiadomość, przestań sprawdzać co 5 minut skrzynkę mailową. Masz mnóstwo pracy, więc tuziny nieważnych maili mogą poczekać do końca dnia. Przecież jeśli ktoś będzie potrzebował nagle i pilnie się z tobą skontaktować – zadzwoni, a ty nie musisz ciągle sprawdzać swojej skrzynki pocztowej.
Efektywna praca jest dobra zarówno dla ciebie, jak i dla twojego szefa. Co więcej, może korzystnie wpłynąć na wysokość twojego wynagrodzenia. Kiedy w pracy jesteś bardziej produktywny, czujesz się mniej zestresowany i masz więcej czasu wieczorem. Jeśli znasz jeszcze jakieś rady i wskazówki, jak być bardziej produktywnym w pracy, to podziel się nimi!
W przypadku sprawdzania poczty, warto ustalić sobie konkretne godziny – o ile nasza praca nie wymaga ciągłego kontaktu – np. po południu. Nie róbmy tego z samego rana, zaraz po przyjściu bo znajdziemy tam jakiś e-mail, który zajmie nam więcej czasu i cały plan na dany dzień się posypie ;)
Bardzo przydatny post muszę sie dostosować do tego co polecasz. Zastosuje to do organizacji i efektywniejszej nauki najgorzej będzie z rozpraszaczami