Pozytywne nawyki mogą pomóc ci rozwinąć w różnych sferach życia. Dlatego właśnie warto starać się wyrabiać różne, skuteczne schematy działania. Jeśli masz parcie na sukces, poświęć trochę czasu na wypracowanie tych kluczowych cech i nawyków, które mogą naprawdę zmienić twoje życie.
Nawyk prowadzenia dziennika może pomóc ci rozwiązywać problemy i zdobywać świeże spojrzenie, a nawyk blogowania – dzielić się tym, co odkryłeś z innymi.
Oto kilka nawyków, które mogę ci polecić:
1. Dostosuj cele na każdy dzień z wyprzedzeniem. Wybierz, co osiągniesz danego dnia, a potem z konsekwencją zrealizuj swój plan dnia.
2. Aby nie odkładać rzeczy na później, naucz się podejmować najbardziej niepożądane zadanie z samego rana, zamiast odkładać je na później. To małe zwycięstwo nada ton naprawdę produktywnemu dniu.
3. Odkryj swoje szczytowe cykle produktywności i zaplanuj najważniejsze zadania na ten czas. Nad małymi, mniej ważnymi zadaniami pracuj poza godzinami szczytu.
4. Rozpoczynając zadanie, określ cel, do którego musisz dotrzeć, zanim będziesz mógł zakończyć pracę.
5. Zarezerwuj sobie określony czas – pół godziny dobrze się sprawdza – na poprawienie pracy. Nie martw się, jak daleko zajdziesz. Po prostu zmieść się w czasie.
6. Łącz podobne zadania, takie jak rozmowy telefoniczne lub załatwianie spraw, i wykonuj je w jednej sesji jedno po drugim.
7. Wstań wcześnie rano, na przykład o 5 rano i od razu zajmij się pracą nad najważniejszym zadaniem. Szybko zauważysz, że jesteś w stanie zrobić więcej przed 8 rano niż większość osób w ciągu całego dnia.
8. Poświęć 15 do 30 minut na pracę, którą lubisz, aby się rozgrzać. Następnie zajmij się swoim najtrudniejszym projektem. Pracę zakończ prostymi i łatwymi zadaniami.
9. Celowo zwiększ tempo i spróbuj poruszać się nieco szybciej niż zwykle. Idź szybciej. Czytaj szybciej. Pisz szybciej. Ten prosty eksperyment pokaże ci, na ile tak naprawdę cię stać!
10. Ogranicz stres, dbając o porządek i miłą atmosferę zarówno w domu, jak i w miejscu pracy.
11. Zasada Pareto to zasada 80-20, która mówi, że 80 procent wartości pracy pochodzi z 20 procent pracy. Skoncentruj swoją energię na tych ważnych 20 procentach i nie przesadzaj z pozostałymi 80 procentami.
12. Przełam prokrastynację, podejmując działania natychmiast po ustaleniu celu, nawet jeśli działanie nie jest dokładnie zaplanowane. Zawsze możesz dostosować swoją podróż po drodze.
13. Gdy masz dane potrzebne do podjęcia decyzji, uruchom stoper i daj sobie tylko 60 sekund na podjęcie decyzji. Poświęć całą minutę na zastanowienie się, czego chcesz, ale ostatecznie dokonaj jasnego wyboru. Po podjęciu decyzji podejmij jakieś działania, aby ją wprowadzić w życie.
14. Określ termin zakończenia zadania i wykorzystaj go jako punkt centralny, aby pozostać na bieżąco przez cały okres pracy nad nim.
15. Powiedz innym ludziom o swoich planach, aby pociągnęli i motywowali cię do odpowiedzialności.
16. Zawsze przychodź wcześniej na umówione spotkania. Punktualność wzmacnia dowództwo.
Przeczytaj również: Jak przestać się spóźniać.
17. Wyobraź sobie swój cel jako już osiągnięty. Wprowadź się w stan, w którym naprawdę tam jesteś. Urzeczywistnij to w swoim umyśle, a wkrótce zobaczysz to w swojej rzeczywistości.
18. Podziel złożone zadania na mniejsze, dobrze zdefiniowane zadania. Następnie skup się na ukończeniu tylko jednego z tych zadań.
19. Kiedy zaczniesz pracę, trzymaj się jej, aż zostanie wykonana w 100 procentach. Nie przesuwaj zadań w trakcie. Kiedy pojawią się problemy, zapisz je, aby zająć się nimi później.
20. Znajdź kogoś, kto odpłatnie wykona za ciebie zadanie.
21. Naucz się nowych umiejętności niezwiązanych z twoją pracą. Ucz się sztuk walki, języka obcego lub naucz się grać w szachy. Znajdź sobie jakieś ciekawe hobby
22. Zidentyfikuj procedury, z których korzystasz najczęściej i zapisz je krok po kroku. Przenieś je na pismo i często do nich wracaj, aby zyskać większą wydajność. Czasami nie widzimy tego, co jest tuż przed nami, dopóki nie spojrzymy na to pod mikroskopem.
No Comment